Nem tévedés: Kazincbarcika! A város ugyanis 2011-ben, helyi igényekre alapozva, külső, szakértői támogatással megfogalmazott egy szlogent, miszerint Kolorcity lesz belőle! Mosolyoghatnánk, de ha beütjük a város nevét a keresőbe, meg fogunk lepődni! A városmarketing a gondos, közösségi alapú városfejlesztéssel együtt csodákra képes
A városról alkotott sztereotip kép szerint Kazincbarcika a szürke, kockaházakkal telerakott szocialista iparváros mintaképe. Amúgy igaz is, hogy e vidék a rendszerváltás egyik nagy vesztese volt: a nehéziparra, energiatermelésre, vegyiparra épülő gazdaság egyre kevesebb munkást tudott foglakoztatni, s a helyzet később sem sokat javult.
Az új, jelentősebb zöldmezős beruházások elkerülték a térséget, sőt, a 2008-ban kezdődő gazdasági válság foglalkoztatási szempontból igen érzékenyen érintette a helyi gazdaság meghatározó vállalatát, a Borsodchemet is. Ebben a szorongatott helyzetben Kazincbarcika városvezetése gondolt egy merészet, és elindított egy új gazdaságfejlesztési és településiarculat-váltási programot. Bő tíz év után érdemes a mára meglehetősen színessé váló felszín alá nézni: vajon a külcsín milyen belső változásokat indított el?
Egy csomag chips fontosabb, mint a városod?
A befektetők, a turisták, a diákok és a munkavállalók elcsábításáért a városok között is komoly verseny zajlik, ezért a márkaépítés ezen a színtéren is fontos. De csak lenne, merthogy sok város – főleg a kis és közepes méretűek – ugyanazokat a kliséket és képeket, online stratégiákat és eszközöket használja saját népszerűsítésére. Pedig tudjuk: az emberi agy naponta több ezer kereskedelmi üzenettel találkozik, ellenben mindössze pár százalékukra emlékszik. Éppen ezért a magánszektorban a vállalatok igen sokat költenek márkaépítésre, és világos az is, hogy az emberek nemcsak termékeket, hanem történeteket is vásárolnak. A városok pedig – mint az emberi civilizáció legösszetettebb kulturális produktumai – kínálják, hogy történetként tálaljuk őket. Ám egyáltalán nem minden városnak van professzionálisan kezelt márkája. Ha azonban rákeresünk az interneten Kazincbarcikára, garantáltan a retinánkba ég a változás.
A Kolorcity-sztori
Önmagában egy városi logó semmit sem jelent – mondaná egy marketinges. A márkát támogató, alulról építkező, közösségi szempontú városfejlesztés nélkül pedig a marketingstratégia nem ér semmit – mondaná a városfejlesztő. A kazincbarcikai program kidolgozásába egyaránt bevontak helyi és a térséghez kötődő, de máshol sikeressé vált, a gazdaság- és településfejlesztés, illetve a marketing és reklám területén elismert szakembereket. Az együttműködők többféle tervezési módszert alkalmaztak, végül a „színes város” koncepció győzött.
A színes folytatásért lapozza fel a nyomtatott magazint!
Amennyiben rendszeresen szeretné olvasni lapunkat, fizessen elő kedvezményes áron!
Előfizetek